tisdag 16 juni 2009

Midsommarfirande

Då är det bestämt, det blir jag och T som ska hålla i midsommarafton hemma i mamma och pappas hus. Hoppas att det blir fint väder så att vi kan sitta ute och äta i trädgården, annars blir det inne på terassen istället vilket ju också går bra men ute hade varit bäst!

Jag tänkte att vi skulle ha knyte, fast jag handlar allt och sen får vi dela på summan.. så blir väl mest rättvist? Jag tycker att det är kul att fixa så det har jag inte något emot, förhoppningsvis får jag lite hjälp av mina älskade pojkvän också.

Handlingslista:
  • Sill
  • Potatis
  • gräddfil
  • gräslök (finns i trädgården)
  • dill
  • ägg
  • köttbullar
  • prinskorvar
  • lax
  • bröd
  • ost
  • majonäs
  • sallad (gurka, parika osv)
  • kassler
  • jordgubbar
  • glass
  • grädde

Har jag glömt något viktigt förutom snaps och annan dricka så klart; men det får var och en ta med sig själv?

Inga kommentarer: