tisdag 20 maj 2008

Normal?

Jag tror inte att det finns något som är normalt... jag är ju i alla fall inte normal och jag känner inte någon som är det heller. Egentligen borde inte ens ordet finnas eftersom det helt beror på vad man jämför med, allt är ju relativt. Definitionen på ordet är faktiskt: "som ej avviker från den grundläggande typen", och vad är i så fall den grundläggande typen och vem bestämmer det. Så om alla skulle vara normala och följa den grundläggande typen så skulle alla dessutom vara precis likadana och hur kul skulle det vara egentligen? Jag vet inte hur det är med er men jag vill i alla fall inte vara normal.

Igår var första kvällen på uteservering i Sverige detta året. Jag, Emma, Alexander och Rickard var på Möllan och drack lite gott. Det var en trevlig kväll! :)

Nu närmar det sig slutet på terminen och det är faktiskt bara två veckor kvar nu, vilket är lite skrämmande, dels eftersom vi fortfarande har ett helt projektarbete och en tenta kvar och dels för att jag faktiskt inte har en aning om vad jag ska göra nu! Nu ska man ut i verkligheten och söka jobb som man faktiskt har utbildning för och tänk om man inte kan det ändå? Dags att bli vuxen!

Inga kommentarer: