onsdag 2 maj 2012

Förvirrad!?

Men herregud vad förvirrad och tankspridd man är ibland.. idag är en sådan dag för mig! Glömde både nycklar till jobbet, busskort och arbetsbyxor hemma i morse. Busskortet och nycklarna till jobbet ligger i min vinterjacka och jag tog vårjackan i morse, men konstigt att jag inte kom på det förren jag var vid bussen. Cyklade för första gången det här året till bussen, och det var lite kallt om fingrarna så det får nog bli vantar i morgon!

Underbart kort arbetsvecka har jag framför mig; idag jobbar jag till två (bara 2 timmar kvar alltså) i morgon är en vanlig dag och på fredag jobbar jag till tre! Bättre än så kan det väl knappast bli? :). Idag ska jag hem och klippa gräsmattan på framsidan och sen tar Richard den på baksidan. Vi kämpar med att bli av med maskrosorna, men det är ett evighetsjobb. Nu har vi blivit rekommenderade att klippa gräsmattan, slänga på gräsmattegödsel, vattna och sedan så nytt gräs. Så småningom ska då gräsmattan bli så stark att den tar över och maskrosorna försvinner. Förmodligen inte helt, men det kan ju inte bli sämre i alla fall! Så det är projektet för idag :)


Marie

Inga kommentarer: