söndag 6 maj 2012

Fin entré

Idag har vi varit på Vellingeblomman och storhandlat blommor och annat till vår lilla trädgård :) . Det är otroligt vad det kostar att fixa en helt ny trädgård, det fanns verkligen inte mycket användbart när vi flyttade hit. Men nu börjar det verkligen ta form och det är värt varenda krona :)

Utanför entrén planterade jag lite blandade sommarblommor i höga zinkkrukor




Den lilla krukan som jag fick av svärmor för ett tag sedan har det blivit lite utbytt i,
Påskliljorna hade vissnat men penséerna står fortfarande jättefint.

Rabatten på framsidan blommar för fullt och idag har jag planterat Kantlobelia längst ut.
Gladioluslökar inne vid grannens cykelställ, luktärter vid förrådsväggen och så fröer av
blåklint, borstnejlika och någon typ av fingerborgsblomma.
Kommer bli så vackert när allt blommar!

Kvistarna som inte ser mycket ut för världen är en Jasminbuske som vi klippte ner
hårt i höstas och jag hoppas att den kommer till nästa år.
Där är även tre anemonplantor (höst) på väg upp.

2 kommentarer:

Mille sa...

Det ser verkligen fint och välkomnande ut utanför ert hus! Jag tänkte också köpa zinkkrukor till att ha mina tomatplantor i på balkongen. Var köpte du dina?
Kram!

MIKAELA - Mamma till Milo & Hailey sa...

Verkligen jättefint :)