tisdag 29 maj 2012

Blomstershopping

Igår var jag och mamma iväg och handlade blommor efter jobbet. Vi hittade en hel del faktiskt, mest till mamma eftersom vi redan har köpt det mesta till vår trädgård redan. Men jag köpte i alla fall en Physalis-planta med massor av bär på, en fin Dahlia och en Hosta. Dessutom fick vi två kärleksörter av mamma. Vi köpte även vars ett stativ till att hänga en lykta på i tädgården, jag övertalade mamma att hon behövde en till lyktan som hon har i källaren, själv har jag ingen lykta än ...  :)

På vägen hem åkte vi inom Mobilia och åt vars en bakad potatis med skaldjur på Kniv och Gaffel. Och sen blev det kaffe hos mamma och pappa. När det var dags att bege sig hemåt för min del så såg jag att min sista buss redan hade gått och att det skulle ta en timme för mig att ta mig hem med tåg och buss och cykel. Så världens snällaste pappa erbjöd sig att köra mig hem istället!! Tack pappa!

Idag är det riktigt tråkigt väder ute, temperaturren har sjunkit med typ 10 grader sedan igår, det är grått och ösregnar just nu.. Hoppas det inte håller i sig så länge!

Ha en bra dag!

Marie

Inga kommentarer: