måndag 2 maj 2011

Valborgshelgen

Nu är även Valborgshelgen över och det var en mysig helg där jag inte hade så mycket inplanerat, men hann med väldigt mycket :) Fredagen blev en lugn kväll hemma med en film bara. I lördags väcktes jag redan halv åtta av grannar som flyttade, pratade väldigt högt i trappen och hade sin flyttbil precis utanför mitt fönster... inte sådär jättekul faktiskt, men det var bara att gå upp..! Jag städade lägenheten, putsade fönsterna (det behövdes verkligen!!) och sen åkte jag till Richard.

Vi åkte och kollade på ett radhus, eller snarare området och det vi kunde se in i trädgården, som Lkf ska hyra ut och sen åkte vi hem en runda till Richards föräldrar på en fika och lite trädgårdsmys. På kvällen åt vi middag hos mina föräldrar, det blev gott grillat och sedan en runda Ooga chacka.. (ett musik/sångspel).

I går när Richard hade åkt hem tog jag en runda till Svågertorp och handlade lite. På Ikea köpte jag ett överkast till sängen, några glasburkar till balkongen, ett par stekpannor och lite annat smått och gott. På Rusta köpte jag en matta till balkongen och lite rengöringssaker och slutligen var jag på Plantagen och köpte 2 Dahlior till balkongen. På vägen hem tvättade jag bilen och när jag kom hem skruvade jag fast batteriet på bilen lite till, det var löst sa de på besiktningen, och så fixade jag med mina inköp. Kvällen avslutades i tvsoffan med Findus!

Ha en bra vecka!

Marie

Inga kommentarer: