tisdag 14 september 2010

Hösten är här

Sommaren är definitivt över nu och hösten är här. Det regnar utanför fönstert och det är faktiskt ganska så kallt. Jag har slutat cykla till jobbet nu, antingen regnar det på vägen dit eller på vägen hem. De dagarna det har varit fint väder när jag ska hem från jobbet så har jag tagit en promenad, men nu är det snart dags att köpa månadskort istället. Jag funderar starkt på att åka till Thailand en vecka under julledigheten så man kommer iväg och får lite sol, men vi får se om det blir av.

Det händer inte så mycket under vardagarna, man vaknar, går till jobbet, kommer hem, äter och sen slänger man sig i soffan.. vad ska man annars göra? Lägenheten är i princip färdig så jag har inte så mycket att fixa med. I går fick jag äntligen lite underhållning i form av IKEA katalogen, tycker att det är skandal att jag var tvungen att beställa den trots att jag är IKEA family medlem och handlar massor där. Men nu ska jag sluta vara bitter, jag kan ju titta i den hur mycket jag vill nu :)

Jag är duktig och fortsätter med sallads-luncherna, har tänkt att jag ska äta det två gånger i veckan i alla fall, så det blir idag och på torsdag, på onsdagarna har jag ju ingen lunch så då blir det bara yoghurt. Idag blir det i alla fall skaldjurssallad, det är verkligen supergod och mätt blir man också!

Ha en bra vecka!

Marie

Inga kommentarer: