söndag 5 september 2010

Dags för inflyttningsfest

Igår var det dags för min inflyttningsfest och jag hann med en hel del småpill i lägenheten innan. Jag har fixat elen till lampan i vardagsrummet, det var en av sladdarna som har åkt ur sockerbiten i taket, och så kopplade jag in lampan i hallen, fick sätta en sladd i taket och en i lampan, så nu har jag äntligen ordentlig belysning.
Sovrummet är färdigmålat (ÄNTLIGEN!) och tavlan är på plats, motivkorten jag skulle ha var fortfaranade slut så jag tog några jag hade hemma och det blev en fin färgklick i det för övrigt helt svart-vita sovrummet.

Jag har fått upp en stor klocka på väggen ovanför tv:n i vardagsrummet, jag köpte den för ganska längesen på Biltema men har inte riktigt vetat var jag ska göra av den. Jag har bestämt mig för att matbordet står bättre åt andra hållet så jag har flyttat ljuskronan så den hänger ovanför bordet.


All dekoration, stenar, sand och så vidare har jag hällt i fina glasburkar och satt på hyllan under planteringsbordet på balkongen. Det är bara småsaker men det gör stor skillnad för mig i alla fall.


Findus passar på att mysa de sista stunderna på balkongen

Till inflyttningsfesten bakade jag två kladdkakor, en med toblerone och en med dajm. Sen bjöd jag på, morots - och gurkstavar, chips, dippa och popcorn. Vi blev 16 stycken så det blev huset fullt :) Jag skrev en lapp till grannarna som jag satte upp i trappen och jag fick inga klagomål trots att vi höll på till ett. Det var en supertrevlig kväll med mina fina vänner!

♥ Kram Marie

2 kommentarer:

ida persson sa...

Hej tjejen!

Jag tyckte jag fick ett meddelande att festen var inställd?? det har kanske skett ett missförstånd men det var i alla fall därför jag inte kom! förlåt!!

lägenheten ser superfin ut!

kramar ida

Marie sa...

Tanken var att jag skulle ha två :) Denna var samma datum som din födelsedagsfest. Tack så mycket :) Kram