torsdag 9 september 2010

En effektiv onsdag

Igår var jag väldigt effektiv, jag slutade klockan två, åkte hem och hämtade bilen, handlade frukt och grönsaker på Özen Allfrukt och sen storhandlade jag på Willy´s. Tyvärr byggde de om där så det var mycket rörigt och inget fanns på det stället som det skulle så handlingen tog längre tid än vanligt, men det blir nog bra när det blir klart. Jag tecknade dessutom själv-scanningsavtal :)

På vägen hem handlade jag en 10 kilos säck med torrfoder till Findus, nu äter han inte längre kattunge foder eftersom han fyller ett år den 24/9, och sen åkte jag hem och tvättade. Under tiden tvätten var i maskinen så passade jag på att laga mat, det blev tacos, och när jag ändå skar sallad passade jag på att göra två sallader, den ena till lunch idag och den andra till lunch i morgon. Det är älskling som har inspirerat mig till att vara lite nytig och ekonomisk och göra mycket sallad åt gången att ta med mig till jobbet :) Idag blev det skaldjurssallad med räkor, kräftor, ägg, sallad, gurka, tomat, paprika och pasta och i morgon blir det kyckling, bacon, avocado, sallad, gurka, tomat, paprika och pasta. Riktigt gott är det också :)

Resten av kvällen spnederade jag i soffan mellan turerna till tvättstugan, skönt att man bor på första våningen nu så man har nära till tvättstugan i källaren i alla fall.

Jag har börjat fylla på pyttelite vatten i badkaret, precis vid proppen, så att Findus kan dricka där. Han gillar inte att dricka vatten ur sin skål trots att jag har placerat den långt bort från hans mat och innan drack han ur vasken men det blir så hårigt, så badkaret har fungerat bra som vattenhål :) Nu har han tyvärr kommit på att det är roligt att leka med proppen och jag har hittat den överallt i lägenheten de senaste veckorna men i tisdags kunde jag inte hitta den och jag har letat överallt. I morse skulle jag ha något ur min väska när jag satt på bussen och fick gräva ordentligt, gissa vad jag hittade? :) Där var proppen till badkaret! Han har förmodligen gömt den där när han har lekt med den. Jag får nog ta och sätta något snöre i den så jag vet var den är i fortsättningen!

Ha en fortsatt bra vecka!

♥ Kram Marie

2 kommentarer:

Mille sa...

Hahaha!! Det där tyckte jag var riktigt roligt.. sagan om den försvunna proppen. Satt du och fnissade för dig själv på bussen sen?

Marie sa...

haha, ja och min min när jag hittade den var nog ganska skojig :) Han älskar verkligen den där proppen...