onsdag 18 november 2009

Jultankar

Nu när det är så här kallt ute och julen närmar sig med stormsteg är det mysigt att tända en massa ljus och krypa upp i soffan med en filt och en kopp te (och snart även min gosiga lilla kattunge) och fundera på årets julpynt.

Adventsljusen i år blir precis som förra året; vinröda blockljus men detta året kommer de att stå på en rund zinkbricka med hög kant och utstansade hjärtan, det blir självklart lite mossa på botten och så har jag gjort siffror i dekorationsplåt som ska fästas med ståltråd. Tänkte egentligen köpa dessa på Panduro men de var slut så det fick bli hemmagjorda istället.

Amaryllisen ska inhandlas denna eller nästa vecka, det blir nog en vit detta året med eftersom jag var så nöjd med den jag hade förra året. Den hamnar i en glasvas och dekoraras med mossa och lite stjärnor.

Jag har ett par stora änglavingar som nog ska få hänga i en liten hörna, det blir julnötter i min söta skål med tomtar från förra året. Du kan kolla in mitt julpynt från förra året. Bilder på detta årets julpynt kommer självklart när det är färdigt :) Det blir inte någon julgran detta året eftersom jag ska ha en liten kattunge.. jag vill ju inte att han ska klättra i den. En fin god jul-skylt att hänga någonstans blir det också.




Dessa är från www.pandurohobby.se


♥ Kram Marie

Inga kommentarer: