torsdag 15 oktober 2009

Onödigt vetande om mig

Hittade det här på Pernillas blogg, så jag tänkte att jag också skulle göra den!

1. Är du morgon eller kvällsmänniska? Hmm.. har alltid varit kvällsmänniska, men börjar nog gå över till morgonmänniska

2. Tycker du om någon just nu? Jag tycker om många, men framför allt min älskling och min familj

3. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Förmodligen Lugna favoriter eller Rock klassiker (lyssnar bara på radio i bilen)

4. Kan du alla orden i nationalsången? Absolut! "Du gamla du fria...."

5. Vad har du i din väska? Plånbok, nyklar, tuggummi, försvarets hudsalva, almenacka, paraply, näsdroppar och allergitabletter.

6. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Tony

7. Vilken tid gick du upp idag? 8.35

8. När flög du senast och varför? I somras till Prag för att hälsa på vänner och semestra med Tony

9. Gröna eller röda äpplen? Röda; Fuji

10. Vad gör du om 5 år? Jobbar och bor tillsammans med Tony

11. Laddar du ner musik och filmer från internet? Nej, jag vågar inte längre..

12. Vem är den senaste du åt ute med, och vad åt ni? Arbetskamraterna på vår personalfest, vi åt Fondue på Pers krog

13. Vem ringde dig senast? Pappa

14. Vilken är din favrit serie? Halv åtta hos mig & Sveriges fulaste hem

15. När drack du senast alkohol? Igår (fick en kaffe med Dooley´s efter maten hos svärmor)

16. Är du bra på att laga mat? Ja, det är ingen som har klagat hittills i alla fall :)

17. Vad var det senaste du sa? "Då var den här färdig" (en journal på jobbet)

18. Saknar du någon nu? Saknar alltid min Tony

19. När åt du senast en hemodlad tomat? I somras, mammas tomater från trädgården!

20. Nämn en bok du sagt du läst, men aldrig tagit dig igenom? hmm.. har nog aldrig sagt det om jag inte gjort det..

21. Har du strumpor på dig nu? Absolut, det är ju kallt!

22. Var vill du bo när du blir "stor"? I Malmö tillsammans med Tony

23. Vad vill du bli när du blir "stor"? Jag är redan.. administratör

24. Vilken årstid tycker du bäst om? Sommaren, jag hatar att frysa

25. Person du beundrar? Pappa

26. Har du fått felparkeringsböter? Nej aldrig, jag tycker att det är onödiga pengar eftersom jag vet var man får lova att parkera

27. Vad lyssnar du på just nu? Tandläkarna som arbetar i rummen intill

28. Vad är du tacksam för? För att jag har min familj, ett jobb och någonstans att bo

29. Vad gjorde du igårkväll? Åt middag och spelade kort hos svärmor Ewa

30. Tre saker du absolut inte kan göra? vifta på öronen, sluta att äta choklad & spela fiol

31. Hur vig är du? Inte speciellt, men jag är inte helt stel heller

32. Flirtar du mycket? Förmodligen, men bara oskyldigt, jag har ju pojkvän!

33. Har du någon piercing? Öronen (hade i min navel ett tag men den mådde inte så bra...)

34. Har du någon tatuering? Nej

35. När grät du senast? Igår. Ibland behöver man bara det

36. Är du en beroendemänniska?

37. Hur mycket shoppar du för varje månad? Oj, alldeles för mycket

38. Är lönen på ett jobb viktig? Ja, men det är viktigare att jag trivs bra

39. Ska du jobba imorgon? Självklart.. fem dagar i veckan..

41. Brukar du skratta för dig själv? De händer nog ganska ofta när jag kollar på något kul på TV

42. Favoritdryck på morgonen? Jag dricker inget, men jag har mjölk i gröten eller flingorna

43. Rakar du benen? Absolut

44. Senaste brevet du fick? Brev?? Skickar folk det fortfarande, räkningar får jag bara..

45. Vilken åldersgräns tycker du att det ska vara på Systembolaget? Tycker att det är bra som det är

46. Vad jobbar du med? Jag är administratör och receptionist + allt annat som ingen annan vill/kan göra, på en tandläkarpraktik

47. Vem såg dig naken senast? Tony

48. Vad gjorde du igårkväll? hmm.. samma fråga som 29

49. Vad är den kommande helgens planer? Kanske till Lund på lite fest hos Jojo på fredag och födelsedagsfest hos Tonys morbror i Trelleborg på lördag.

50. Vad är dagens planer? Jobba klart och sen träffa Madde i stan, fika och handla hårfärg!

Inga kommentarer: