lördag 19 juli 2008

Strandbaden

Igår var jag det då äntligen dags för Strandbaden, vi har pratat om det hur länge som helst nu känns det som! Jag hade en ganska stressig dag, städade hos mamma och pappa, såg att jag hade en fläck på klänningen ja skulle ha på mig, så jag tog bort med lite vanish och såg då att det blev en vattenfläck istället, så jag fick blöta klänningen, torktumla den och stryka den... Åkte och gjorde vid mina naglar och hann precis hem och slänga i mig lite mat och göra mig klar sen var det dags att ta bussen, bytte från 4:an till 146:an på centralen och hade en timmes bussresa framför mig... Blev hämtad på övre och vi åkte till Madde på förfest. Det blev lite lekar och dans och självklart en hel del att dricka. Vi fick skjuts till Strandbaden av Emmas lillebror och kom in, eller ut (eftersom det är utomhus i tält) ganska snabbt. Det var mycket folk och vi dansade riktigt mycket... strax innan två var jag jättetrött och tog bussen hem till Malmö igen.. kanske inte så bra att vara ute hela natten när man är sjuk??

Idag är det middag hos Paul och Marianne, vi ska fira Tussens 98-års dag med grillat :)

Inga kommentarer: