onsdag 23 juli 2008

Mycket vill ha

Nu när jag inte har något att göra på jobb om dagarna blir det mycket surfa runt och kolla på andras bloggar, eftersom pyssel och inredning är två favoritsysselsättningar så blir det mycket sånt och jag har fått riktigt mycket inspiration! Det värsta är att det är såå mycket jag måste köpa och som jag bara måste ha! Har länge velat göra en väggmålning ovanför min säng, men inte haft mage att måla på mina redan nymålade vita väggar eftersom det är en hyresrätt jag bor i, så jag ska göra "målningen" i dekorplast istället, det kan nog fungera bra.

Jag hittade inspiration till en tavla jag vill göra som egentligen bara är tyg från ikea uppfäst på en målarduk. Jag ska sätta kronspaljeér i mina krukor i vardagsrummet så dom kan klättra ordentligt (dom växer så det knakar) och så ska jag nog bygga ett litet sängbord att hänga på väggen och ett tidningsställ, jag har sett dessa på village.se men av någon konstig anledning så är dom väldigt dyra. Ber jag lite snällt kanske jag till och med kan få lite hjälp av en snäll pappa! Jag har köpt saker så jag kan tillverka glasringar, små dekorationer till glasen alltså. Sist men inte minst ska jag göra ett litet hjärta i trä att hänga på dörren. Tur att jag är ledig nästa vecka :)

Nedan finns lite bilder på åt vilket håll det skulle kunna bli...



unikkollektion.blogspot.com/


Tyget till tavlan från Ikea och hjärtan http://pia-livetpalandet.blogspot.com

Inga kommentarer: