tisdag 12 september 2017

Renovering av dockhus

När jag var liten fick jag ett begagnat dockhus som jag lekte med. Nu har jag börjat att renovera det så att Isabelle ska få leka med det. Det har säkert sin charm med original-tapeter och så men det luktade muggigt och jag kände att det behövde uppdateras!




Ovanvåningens allrum har fått nytt golv och tapet. Nu saknas bara möbler. Funderar på att klä om någon av originalsofforna, men är osäker på om det blir snyggt..



Babyrummet längst upp har fått samma golv som allrummet och nya tapeter. Några av möblerna är original och några är nya. Mattan har jag virkat



Köket köpte jag ny inredning till, de gamla orangea i plast tyckte jag inte att det blev snyggt när jag målade på. Bordet är nytt och ska målas tror jag, stolarna är original och målade. Det ska tapetseras och läggas golv.


I badrummet har jag satt "marmor"-dekorplast på golv och en vägg. Möblerna är nya eftersom det även här var gamla plastmöbler som var svåra att måla om snyggt. Jag tänker att jag ska ha in någon typ av handdukshängare, lite handdukar, en matta och en spegel, kanske även någon liten växt.

I sovrummet har det också blivit nya tapeter och nytt golv.

Inga kommentarer: