onsdag 12 december 2012

Bebisinköp

Åh, jag är så sugen på att handla en massa till bebisen nu, men jag vet inte riktigt var jag ska börja, har en lista med sånt man kan behöva så jag får väl kolla lite på den. Är det lagom att börja handla nu eller är det för tidigt? När började ni handla till era små?

Har kikat lite på Ikea.se och hittat lite praktiska saker som jag tror att vi kommer att behöva. Jag hade nog mått bra av att ha ganska mycket av det praktiska färdigt ganska snart, så slipper jag tänka på det och kan ägna mig åt det "roliga" istället :)
Spjälsäng har vi redan, en vit. Tyckte dock att spjälskyddet var gulligt, kanske bra att ha mer än ett att byta med?


Har tittat på den här madrassen, men har ingen koll alls på vad en bebis behöver...?

En bäddmadrass vill man väl ha

Är väldigt förtjust i dra-på-lakan (förutom att de inte är lätta att vika snyggt) så det blir det till spjälsängen.


Hur är det nu med täcke? Ska man ha det till bebisar? Kanske inte behöver något förren till hösten?
Samma med kudde, ska man ha det?
Tvättlappar är väl alltid praktiskt att ha, perfekt att man kan hänga upp dem dessutom


Vi har bestämt att vi ska ha vår skötplats på diskbänken i badrummet. Där är gott om plats och nära till vatten, dessutom är det nog en helt perfekt höjd att stå och byta i också :) Så vi köper en skötbädd helt enkelt.
Och så var det överdrag till skötbädden också, kan tänka mig att man behöver några stycken att byta med!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om hur vi har gjort:
Det har räckt med ett spjälskydd för oss. Det blir inte direkt smutsigt och det går snabbt att tvätta det. Vi har bara en madrass och ingen bäddmadrass. Det är överflödigt för madrassen är så mjuk. Dock överdrag på madrassen och plastad frotte när bebisen är liten och det ibland kissas ner. Vår pojk har haft en kudde från det att han började sova i säng och inte vagga. Först hade han lakan och filt och sen täcke. På ikeas täcken står det rekommenderad ålder från 1 år men det började vi med mycket tidigare.

Marie sa...

Tack för tipsen!