tisdag 3 juli 2012

Det blommar

Nu blommar det lite i trädgården, jag hade inte förväntat mig några blommor i år eftersom nästan allt är nyplanterat... nästa år däremot, förväntar jag mig valuta för pengarna :)

Första blomman på Lupinen blev vit, det är Regnbågslupiner
och det ska bli blommorflera olika färger.

På slänten blommar Campanula poscharskyana, Stjärnklocka för fullt,
 det är nästan inga blad på plantorna,utan mest blommor,
men nästa år har de säkert växt till sig lite.

2 av 5 stockrosor har fått knoppar, och jag längtar tills de blommar!!
Min fina Klematis Rouge Cardinal blommar tacksamt, men den har blivit väldigt låg. Den andra sorten däremot, drar iväg ordentligt, men det kommer inga blommor.. kanske för att det är första året?


2 kommentarer:

Yohanna sa...

Det ser ut som att ni kommer få en fantastisk trädgård, så det tror jag!

Kusin Anna sa...

Kommer bli väldigt fint när allt slår ut :)