söndag 11 december 2011

Tredje advent

Granen är färdigklädd, förutom toppspira/stjärna som vi inte har hittat vad vi vill ha än, och jag är nöjd - Richard tycker att det ska i mer pynt men jag är rädd att det blir pråligt då. Jag får suga på den karamellen ett tag och se om det kommer i lite glitter eller kanske några sådana där spiraler i den silvriga varianten..

3:e ljuset är tänt och frukosten är intagen. Jag ska slänga i en maskin tvätt och sätta mig och pyssla ihop visorna till pappas 70-års fest som är på lördag.


Igår fick jag gjort 12 stycken julkort till och nu har vi sammanlagt 22 stycken, så många har jag aldrig gjort något år..! Efter middagen satte vi oss och bestämde vem som skulle ha vilket och nu återstår bara att klistra text (jag skriver ut den på datorn i år eftersom det är så många kort) och skriva kuvert till alla!


Findus trivs under julgranen och ligger där och spanar ut i trädgården.

Marie

1 kommentar:

ENDENISE sa...

sv: Ja webbshopen har mkt fin fint så ta dig en titt :D