fredag 15 juli 2011

Ny mobil (igen)

Min mobil har gett upp.. lite mer än ett år efter inköpet (och självklart efter garantin gått ut) så fungerar i princip ingenting. Felmeddelandena lyder; minnet fullt , inte tillräckligt med minne för att utföra åtgärden osv. Jag kan inte skicka sms, kan bara ta emot ett sms, som jag direkt måste radera för att kunna svara på det eller ta emot fler, jag kan inte surfa och det händer konstiga saker när jag ringer och tar emot samtal... sådär kul! :(

I alla fall så var jag inne i Telenorbutiken idag och fick ett väldigt bra erbjudande som jag hoppade på direkt. Jag förlänger mitt abonnemang och ändrar lite i det så månadskostnaden blir 100:- billigare och så får jag en ny mobil gratis! Jag är ju egentligen Nokia-freak men de ligger tydligen inte så bra på marknaden längre så denna (allra första) gången blev det en Sony Ericsson Xperia X8 svart. Den kommer inte förren om 2-3 veckor och så ska det pillas ordentligt, blir något helt nytt för mig det där :) Dessutom går det att köpa nya skal i olika färger till den och det gillas ju såklart!


Jag hann med mycket under för middagen faktiskt, förutom att beställa mobilen, jag körde till fiskehuddorna och köpte foreller till ikväll (dessa ska varmrökas och avnjutas i gott sällskap hemma hos föräldrarna), körde förbi pappas jobb och hämtade lite saker, hämtade mitt nya fina körkort och åt lunch med arbetskamraterna som går på semester idag. Nu sitter jag bara och hänger lite framför tv:n. Richard kommer snart och så ska vi ta oss hem till mamma och pappa.

Igår var vi i Ullared, vi passade på att åka dit denna veckan eftersom det ändå var dåligt väder.. och det var vi inte de enda som tänkte, där var riktigt mycket folk. Men efter fyra timmars shopping var vi äntligen färdiga och ett par tusen kronor fattigare. Lite fina saker till nya huset inhandlades såklart och det ska bli spännande att packa upp om ett par veckor!

Ha en bra helg!

Marie

Inga kommentarer: