tisdag 5 juli 2011

Nedräkning till semestern!

Nu har jag väntat i fem veckor på besked om att ta bort behörighetskravet glasögon från mitt körkort innan jag förnyar det, och det började bli ont om tid eftersom körkortet går ut den 16/7. I alla fall så kom jag fram till transportstyrelsen efter många om och men och nu är det fixat, på några minuter bara.. nu väntar jag bara på nya grundhandlingar så jag kan få mitt nya fina körkort! Om det skulle vara så att det inte hinner komma tills den 16/7 så kunde jag bara använda mitt pass när jag kör istället :)

Nu längtar jag så sjukt mycket till semestern, det mindre än 15 timmar kvar att jobba, kort dag i morgon och så en lång dag som avslutning på torsdag.. eller ja så lång blir den inte egentligen eftersom jag ska till frisören på morgonen klockan 9 och inte är på jobbet förren strax innan 10!

Jag försöker avsluta och förbereda så mycket som möjligt på jobbet så att semestern ska gå smidigt, tyvärr måste jag komma in 2 gånger under tiden för att bland annat göra lönerna, månadsavslutet och betala lite fakturor. Men det känns ju helt okej eftersom jag får 21 dagar semester istället för 20!

Huset planeras såklart hela tiden i huvudet och man kommer på en massa bra saker efter hand. Nu är verkligen allt runtomkring fixat och det är bara packning och själva flytten kvar. Det känns både lite nervöst och pirrigt men framför allt ska det bli helt underbart att få flytta ihop med min älskade Richard!

Jag har varit duktig och promenerat till jobbet denna veckan, det är skönt att inte stressa på morgonen och det tar faktiskt bara 20 minuter att gå, nu är det ju dessutom fint väder och när man har ett inomhus-jobb som jag har så får man passa på att njuta av varje stund!!!

Marie

Inga kommentarer: