torsdag 10 september 2009

Bomb utanför jobbet!

Nu var det längesen jag skrev igen, har lite bilder hemma som jag skulle lägga ut på snapsglasen jag har målat, men det får bli en annan dag.

Jag sitter på jobbet och är både lite orolig och nyfiken, det är nämligen avspärrat precis utanför jobbet, en massa poliser är på plats och det går rykten om att det är en bomb ute på gatan. Vi ligger precis på en hörna och bomben ska ligga åt det enda hållet vi inte har fönster, det är ju bra men jag blir tokig av att inte veta!

Uppdatering kommer såfort jag vet mer!

Uppdatering från sydsvenskan.se:

Baltzargatan i Malmö avspärrad

Publicerad 10 september 2009 15.27 Uppdaterad 10 september 2009 15.36

En misstänkt handgranat fick polisen att spärra av en gata i centrala Malmö på torsdagseftermiddagen.

MALMÖ
Polisen avvaktar nu bombtekniker för att få reda på vad det är för föremål som hittats.
Enligt Sofie Österheim vid Skånepolisen var det en privatperson som ringde in om fyndet.
Hon kan inte säga om föremålet finns inomhus eller ute på gatan, men uppger att de boende inte evakuerats från sina hem.
Däremot har Baltzarsgatan spärrats av mellan Stora Kvarngatan och Djäknegatan.


Ny uppdatering:

En misstänkt handgranat fick polisen att spärra av en gata i centrala Malmö på torsdagseftermiddagen. Vid 16 hävdes avspärrningarna och föremålet fördes bort.

MALMÖ. Polisen fick tillkalla bombtekniker för att säkerställa om föremålet var skarpt eller inte. Vid 16 bestämde de sig för att transportera bort den misstänkta bomben. Samtidigt hävdes avspärrningarna mellan Stora Kvarngatan och Djäknegatan.
Carina Gustafsson var den som hittade föremålet.
– Den såg ut som en gaspatron. Jag tog upp den i handen men tyckte att den var oväntat tung. Jag frågade några killar i närheten vad det kunde vara och de misstänkte att det var en granat så då ringde jag polisen, berättar hon.
Föremålet låg vid ett träd i en betongkruka.

Inga kommentarer: