måndag 10 april 2017

Fint helgväder

Ännu en helg som har bjudit på fint väder, även om det har blåst en del. Vi har fått ytterligare lite gjort i trädgården och lekstugan. Igår vitlaserade jag golvet och verandan, det blev så fint att resten av insidan kommer att få samma ytbehandling. :) Jag har använt mig av vitpigmenterad altanlasyr från Colorama, som konstigt nog heter Björk.



Richard har grävt klart till sparrisplantorna som kommer om ett par veckor. Vi har beställt 2 år gamla plantor, så att vi kan börja skörda redan nästa år (man ska tydligen inte skörda förren år 3). Jag har satt gul och röd lök i pallkrage. 

Jag och barnen har påskpysslat lite och så har vi varit på kalas hos Ebbe som fyllt 2 år.

Nu väntar två korta arbetsveckor, med massor av kalas och släktträffar.

Nu blommar Magnolian på dagis, så då är det väl vår på riktigt?


Marie

Inga kommentarer: